关键词

Film analysis, history of cinema, humorism, Spanish cinema, sainete

摘要

Some research on film and/or history of cinema needs particular strategies. The study of the style in a film of the early years, for example, is totally different from the analysis of variants and invariants in Spanish cinematographic humour from a diacronic perspective. In this case, the analist must define specific tools, that is, he must formulate precise questions and focus the attention on some determined aspects of film.

参考资料

BALLART, P. (1994): Eironeia. La figuración irónica en el discurso literario moderno. Barcelona, Sirmio.

Link Google Scholar

BARTHES, R. (1970): S/Z. París, Du Senil.

Link Google Scholar

BORDIEU, P. (1988): La distinción. Madrid, Taurus.

Link Google Scholar

CASABLANCAS, B. (2000): El humor en la música. Broma, parodia e ironía. Berlín, Reichenberger.

Link Google Scholar

CASAMITJANA, R.M. (1996): El humor en la poesía española de vanguardia. Madrid, Gredos.

Link Google Scholar

CASTRO DE PAZ, J.L. (2002): Un cinema herido. Los turbios años cuarenta en el cine español (1939-1950). Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

GAUDREAULT, A. (Dir.) (1993): Pathé 1900. Fragments d´une filmographie du cinéma des premiers temps. Paris, Les Presse de L´Université Laval/La Sorbonne Nouvelle.

Link Google Scholar

LLEDÓ, E. (1982): «Introducción general», en PLATÓN: Diálogos, I. Madrid, Gredos; 7-135.

Link Google Scholar

MIHURA, M. (2004): Prosa y obra gráfica. Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

MONTIEL, A. (1992): Teorías del cine. Un balance histórico. Barcelona, Montesinos.

Link Google Scholar

MONTIEL, A. (1996): L´espectador en el seu laberin. Didàctica de les Ciències Socials, Geografia i Història. Barcelona, 3; 15-21.

Link Google Scholar

MONTIEL, A. (2002): El desfile y la quietud. (Análisis fílmico versus Historia del Cine). Valencia, Generalitat Valenciana.

Link Google Scholar

MONTIEL, A. (2005): «Ad limina: Breve oceanografía del humorismo », prólogo a PAVÍA, J. (Ed.): El cuerpo y el comediante. Chaplin y Keaton. Valencia, Universidad Politécnica de Valencia; 9-26.

Link Google Scholar

MONTIEL, A. (2006): «La fraga de los humorismos en el cine español contemporáneo. (En torno a «El bosque animado», de J.L. Cuerda, 1987)», en II Congreso Internacional sobre el cine europeo contemporáneo (CICEC). Barcelona, Universitat Pompeu Fabra (Cd-rom).

Link Google Scholar

PARDO, J.L. (2004): La regla del juego. Sobre la dificultad de aprender filosofía. Barcelona, Círculo de Lectores/Galaxia Gutenberg.

Link Google Scholar

PAVÍA, J. (2005): El cuerpo y el comediante. Chaplin y Keaton. Valencia, Universidad Politécnica de Valencia.

Link Google Scholar

SASTRE, A. (2002): Ensayo general sobre lo cómico (en el teatro y en la vida). Hondarribia, Hiru.

Link Google Scholar

Fundref

这项工作没有任何财政支持

Crossmark

技术信息

度量

这篇文章的度量

浏览次数: 22492

对摘要的解读: 18704

PDF下载: 3788

的全部指标 29

浏览次数: 666764

对摘要的解读: 556755

PDF下载: 110009

被引用

引述 Web of Science

目前没有引用这个文件

引述 Scopus

目前没有引用这个文件

引述 Google Scholar

目前没有引用这个文件

下载

替代指标

如何引用

Montiel-Mues, A. (2007). History and analysis of Spanish cinematographic humorousness. [Historia y análisis del humorismo cinematográfico español]. Comunicar, 29, 81-85. https://doi.org/10.3916/C29-2007-12

分享

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

行政管理

编辑部

Creative Commons

本网站使用cookies来获取用户导航的统计数据。如果您继续浏览,我们认为您接受其使用。 +info X