关键词
Semiotic studies, infographic sign, virtual reality, digital communication
摘要
The manipulation and treatment of the images by computer has meant important changes in the semiotic studies on communication. The infographic sign is a different way of looking at the world that draws up a techno-communication phenomenology from its effects on the human experience. Besides these technical transformations in the knowledge of our environment is producing a new epistemologic paradigm based on the discursive construction of the effect of the truth.
参考资料
BETTETINI, G. y COLOMBO, F. (1995): Las nuevas tecnologías de comunicación. Barcelona, Paidós.
BRUHN JENSEN, K. (1997): La semiótica social de la comunicación de masas. Barcelona, Bosch.
CALABRESE, O. (1989): La era neobarroca. Madrid, Cátedra.
CONTRERAS, F.R. (2000): Nuevas fronteras de la infografía. Análisis de la imagen por ordenador. Sevilla, Mergablum.
ECO, U. (1999): Kant y el ornitorrinco. Barcelona, Lumen.
TALENS, J. (2000): El sujeto vacío. Madrid, Cátedra.
VÁZQUEZ MEDEL, M.A. (1999): Mujer, ecología y comunicación en el nuevo horizonte planetario. Sevilla, Mergablum.
Fundref
这项工作没有任何财政支持
技术信息
度量
这篇文章的度量
浏览次数: 25943
对摘要的解读: 22456
PDF下载: 3487
的全部指标 17
浏览次数: 1019108
对摘要的解读: 896214
PDF下载: 122894
被引用
引述 Web of Science
目前没有引用这个文件
引述 Scopus
目前没有引用这个文件
引述 Google Scholar
目前没有引用这个文件
替代指标
如何引用
Contreras-Medina, F. (2001). El signo infográfico en la comunicación digital: de la presencia al vacío. Comunicar, 17, 87-92. https://doi.org/10.3916/C17-2001-12