关键词

Image, distrustful view, (audio)visual lie, photography, didactic resources.

摘要

The text suggests distrust as a basic attitude when approaching audiovisual aids in general and image in particular. Then –as an exercise of distrustful view– it proposes to take advantage of the pedagogic power of the photographs of this master of suspicion called Joan Fontcuberta.

参考资料

BERGER, J. (1998): «De la resistencia de las cosas pintadas», en Pensamiento crítico versus pensamiento único. Madrid; Debate; 264.

Link Google Scholar

FONTCUBERTA, J. (1997): El beso de Judas. Fotografía y verdad. Barcelona, Gustavo Gili; 15.

Link Google Scholar

FONTCUBERTA, J. (1997): op. cit.; 11.

Link Google Scholar

FONTCUBERTA, J. (1997): op. cit.; 184.

Link Google Scholar

FONTCUBERTA, J. (1998): «Fauna: concepto y génesis» dentro de Ciencia y fricción. Fotografía, naturaleza y artificio. Murcia, Mestizo; 106.

Link Google Scholar

JIMÉNEZ, J. (2000): «La huella de las sirenas», en El Mundo, 25 de noviembre.

Link Google Scholar

RAMONET, I. (1998): La tiranía de la comunicación. Madrid, Debate; 192.

Link Google Scholar

Fundref

这项工作没有任何财政支持

Crossmark

技术信息

度量

这篇文章的度量

浏览次数: 20340

对摘要的解读: 17209

PDF下载: 3131

的全部指标 19

浏览次数: 683802

对摘要的解读: 578784

PDF下载: 105018

被引用

引述 Web of Science

目前没有引用这个文件

引述 Scopus

目前没有引用这个文件

引述 Google Scholar

目前没有引用这个文件

下载

替代指标

如何引用

Alfonso-Escuder, P. (2002). Reflections about the works of Joan Fontcuberta. [La mirada desconfiada: una aproximación a la obra de Joan Fontcuberta]. Comunicar, 19, 152-155. https://doi.org/10.3916/C19-2002-26

分享

           

邮政信箱 527

21080 韦尔瓦(西班牙)

行政管理

编辑部

Creative Commons

本网站使用cookies来获取用户导航的统计数据。如果您继续浏览,我们认为您接受其使用。 +info X