关键词

Movies, television, audience or vierwers, tendencies

摘要

To the first years of the decade from the seventy, the movies only had had a channel of valid distribution: the film room. Inside the commercial television programming was al margin of the general offering. Even, to early fifties, the large studies of Hollywood refused to sell or rent its movies. Nevertheless, little by little, an important change in the commercial politics of the film industry has been produced. At present are projected great quantity of movies by television, and it has not supposed the sinking of the movies. In Spain the movies is considered as a well cultural one that should be protected, and the television networks should invest part of their benefits in the film production.

参考资料

ÁLVAREZ, J.M. (1993): La industria cinematográfica en España (1980–1991). Madrid, Ministerio de Cultura / Fundesco.

Link Google Scholar

ARNHEIM, R. (1990): El cine como arte. Barcelona, Paidós Estética.

Link Google Scholar

BENAVENT, F.M. (2000): Cine español de los noventa. Diccionario de películas, directores y temático. Bilbao, Mensajero, S.A.

Link Google Scholar

CAPARROS, J.M. (1990): Introducción a la historia del arte cinematográfico. Madrid, Rialp, S.A.

Link Google Scholar

CAPARROS, J.M. (1999): Historia crítica del cine español (Desde 1897 hasta hoy). Barcelona, Ariel, S.A.

Link Google Scholar

CONSEJERIA DE EDUCACIÓN Y CULTURA DE LA COMUNIDAD DE MADRID. (1994): Las relaciones entre el cinema y la televisión en España y otros países de Europa. Madrid, Egeda.

Link Google Scholar

COSTA, J., HEREDERO, C. y OTROS (1996): Historia General del Cine. Vol X. Estados Unidos (1955 – 1975). Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

ENCISO, L. M.; GARCÍA, L. y OTROS (2000): Las generaciones del cine español. Madrid, España Nuevo Milenio.

Link Google Scholar

FERNÁNDEZ, V. (1998): El cine y su público en España. Un análisis económico. Madrid, Fundación Autor.

Link Google Scholar

GARCÍA, M. (1988): Historia del Cine. Vol VI. El séptimo arte hoy. Madrid, Sarpe.

Link Google Scholar

GUBERN, R. (2000): Historia del cine. Barcelona, Lumen.

Link Google Scholar

MINISTERIO DE CULTURA (1997): REAL DECRETO 7/1997, de 10 de enero de estructura orgánica y funciones del Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales.

Link Google Scholar

MINISTERIO DE CULTURA (2002): LEY de fomento y promoción de la cinematografía y el REAL DECRETO regulador de la Ley, de 14 junio de 2002.

Link Google Scholar

MINISTERIO DE CULTURA Y DEL MINISTERIO DE INDUSTRIA, TURISMO Y COMERCIO (2004): REAL DECRETO 1652/2004, de 9 de julio, por el que se aprueba el Reglamento que regula la inversión obligatoria para la financiación anticipada de largometrajes y cortometrajes cinematográficos y películas para televisión, europeos y españoles.

Link Google Scholar

Fundref

这项工作没有任何财政支持

Crossmark

技术信息

度量

这篇文章的度量

浏览次数: 0

对摘要的解读:

PDF下载:

的全部指标 25

浏览次数: 0

对摘要的解读:

PDF下载:

被引用

引述 Web of Science

目前没有引用这个文件

引述 Scopus

目前没有引用这个文件

引述 Google Scholar

目前没有引用这个文件

下载

替代指标

如何引用

Moreno-Torres, L. (2005). Cinema and television: the dangerous friendships. [Cine y televisión: Las amistades peligrosas]. Comunicar, 25. https://doi.org/10.3916/C25-2005-102

分享

           

邮政信箱 527

21080 韦尔瓦(西班牙)

行政管理

编辑部

Creative Commons

本网站使用cookies来获取用户导航的统计数据。如果您继续浏览,我们认为您接受其使用。 +info X