关键词

Internet, new generations, socialization processes, identity in the network

摘要

The Internet allows us to build a side-world where we invent and re-invent ourselves, relate to the world and face reality through a screen. The new generations are being socialized in virtual surroundings. Which will the consequences be? The step forward from the atom to the bit has determined a new form to see the outside. It has extended the capacity of memory and storage of the human being, but mainly it allows people to relate in a way which will change the idiosyncracy of the man. New technologies are shaping the man. They have already made his body infinite and free, marked by virtual processes that we do not even know. Young people of XXIth century are the digital generation.

参考资料

BAUDRILLARD, J. (1984): Cultura y simulacro. Barcelona, Kairós.

Link Google Scholar

CEBRIÁN, M. (1991): «Realidad e irrealidad en el mundo virtual», en Telos, 28. Madrid, Fundesco.

Link Google Scholar

DE KERCKHOVE, D. (1997): Inteligencias en conexión. Hacia una sociedad de la web. Barcelona, Gedisa (www.iztapalapa.uam.mx/- iztapala.www/topodrilo/35/td35_12.html).

Link Google Scholar

GUBERN, R. (1996): Del bisonte a la realidad virtual. Barcelona, Anagrama.

Link Google Scholar

GUBERN, R. (2000): El eros electrónico. México, Santillana.

Link Google Scholar

GUBERN, R. (2001): «Del rostro al retrato», en Anàlisi, 27; 37

Link Google Scholar

HARAWAY, D. (1991): «A cyborg manifesto: science, technology, and socialist-feminism in the late twentieth century», en Simians, cyborgs and women: the reinvention of nature. New York, Routledge (www.stanford.edu/dept/HPS/Haraway/CyborgManifesto.html).

Link Google Scholar

JOYANES, L. (1997): Cibersociedad. Los retos sociales ante un nuevo mundo digital. Madrid, McGraw-Hill/Interamericana.

Link Google Scholar

KERCKHOVE, D. de (1999): La piel de la cultura. Barcelona, Gedisa.

Link Google Scholar

LEVY, P. (1995): ¿Qué es lo virtual? Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

LOMAS, C. (1996): El espectáculo del deseo. Usos y formas de la persuasión publicitaria. Barcelona, Octaedro.

Link Google Scholar

REGUILLO, R. (2000): «Ciudad y comunicación. La investigación posible», en OROZCO, G. (Coord.): Lo viejo y lo nuevo. Investigar la comunicación en el Siglo XXI. Madrid, De la Torre.

Link Google Scholar

REID, E.M. (1991): Electropolis: communication and community on Internet relay chat (www.aluluei.com).

Link Google Scholar

ROMANO, E. (2000): La cultura digital. Buenos Aires, Lugar.

Link Google Scholar

TURKLE, S. (1997): Constructions and reconstructions of the self in virtual reality. Electronic culture: technology and visual representation. New York, Apertura, edited by Timothy Druckrey.

Link Google Scholar

WOOLLEY, B. (1996): «Postmodernidad, ficción, virtualidad», en Topodrilo, 35.

Link Google Scholar

Fundref

这项工作没有任何财政支持

Crossmark

技术信息

度量

这篇文章的度量

浏览次数: 37706

对摘要的解读: 32428

PDF下载: 5278

的全部指标 26

浏览次数: 935564

对摘要的解读: 794752

PDF下载: 140812

被引用

引述 Web of Science

目前没有引用这个文件

引述 Scopus

目前没有引用这个文件

引述 Google Scholar

目前没有引用这个文件

下载

替代指标

如何引用

Millán-Paredes, T. (2006). Sociability and identity in virtu@ls universes. The digitalization of reality in the new XXIst century generations. [La digitalización de la realidad en las nuevas generaciones del siglo XXI]. Comunicar, 26, 171-175. https://doi.org/10.3916/C26-2006-26

分享

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

行政管理

编辑部

Creative Commons

本网站使用cookies来获取用户导航的统计数据。如果您继续浏览,我们认为您接受其使用。 +info X