Palavras chave

Cinema, cinematographic analysis, values, interpretation keys, ethic, music, aesthetic

Resumo

The author analyses how Federico Fellini represents in «La dolce vita» the social, cultural, sexual and politic characteristics of a generation who has grown up in a strict latin and catholic context. Ethic, aesthetic and cinematographic keys of this film are analysed by the author using five dimensions. These keys are called by him the «twelve heresies» of «La dolce vita».

Referências

FELLINI, F. (1982): Fellini conta Fellini. Lisboa, Livraria Bertrand.

Link Google Scholar

HALLIWELL, L. (1986): Halliwell’s film guide. Londres, Palladin Grafton Books.

Link Google Scholar

HOUSTON, P. (1963): O cinema contemporâneo. Lisboa, Ulisseia/ Pelicano.

Link Google Scholar

MITRY, J. (1963): Dictionnaire du cinéma. París, Librairie Larousse.

Link Google Scholar

PASSEK, J.L. (1986): Dictionnaire du cinéma. París, Librairie Larousse.

Link Google Scholar

REIA-BAPTISTA, V. (1987): The heretical pedagogy of Luís Buñuel. Lund, Litteraturvetenskapliga Inst. Depart. of Drama-Teater Film, Lund University.

Link Google Scholar

SADOUL, G. (1979): Histoire du cinéma mondial. París, Flammarion.

Link Google Scholar

SNEUM, J. (1993): Bonniers rock lexikon. Köpenhamn, Bonnier Alba.

Link Google Scholar

TORNABENE, F. (1990): Federico Fellini. Berlin, Benedikt TaschenVerlag.

Link Google Scholar

Fundref

Este trabalho não tem nenhum apoio financeiro

Crossmark

Technical information

Métricas

Métricas deste artigo

Vistas: 29235

Leituras dos resumos: 25921

Descargas em PDF: 3314

Métricas completas do Comunicar 19

Vistas: 885840

Leituras dos resumos: 760403

Descargas em PDF: 125437

Citado por

Citas em Web of Science

Actualmente não há citações a este documento

Citas em Scopus

Actualmente não há citações a este documento

Citas em Google Scholar

Actualmente não há citações a este documento

Baixar

Métricas alternativas

Como citar

Reia-Baptista, V. (2002). Cinematographic analysis of «La dolce vita»: the twelve heresies. [As doces heresias de «La dolce vita»]. Comunicar, 19, 156-161. https://doi.org/10.3916/C19-2002-27

Compartilhar

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

Administração

Redação

Creative Commons

Este site usa cookies para obter dados estatísticos sobre a navegação de seus usuários. Se você continuar navegando, consideramos que você aceita seu uso. +info X