Palavras chave

Visual literacy, visual culture, protection restraints, technological leisure, video games

Resumo

Children need autonomy to face the images transmited by the new information and communication technologies. The analysis of the social mechanisms carried out to protect children of the possible damages of some video games contents, which are part of their leisure time, demonstrates the necessity of a visual education which would guarantee their access to a hll mediatic universe of learning options.

Referências

BETTELHEIM, B. (1991): El peso de una vida. Barcelona, Crítica.

Link Google Scholar

ESTALLO, J.A. (1995): Los videojuegos. Juicios y prejuicios. Barcelona, Planeta.

Link Google Scholar

FUNK, J.B. & BUCHMAN, D. (1994): Videogames and children: Are there high risk players? Conferencia Internacional de Violencia en los Medios. New York, St. John’s University.

Link Google Scholar

GREEN, S. & BAVELIER, D. (2003): «Action video game modifies visual selective attention», en Nature, 423; 534-537.

Link Google Scholar

GREENFIELD, P.M. (1985): El niño y los medios de comunicación. Madrid, Morata.

Link Google Scholar

GROS, B. (1998): Jugando con videojuegos: educación y entretenimiento. Bilbao, Desclée de Brouwer.

Link Google Scholar

HERNÁNDEZ, F. (2003): Educación y cultura visual. Barcelona, Octaedro.

Link Google Scholar

MCLUHAN, M. (1996): Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

MIRZOEFF, N. (2003): Una introducción a la cultura visual. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

RAMONET, I. (2002): La tiranía de la comunicación. Barcelona, Debate.

Link Google Scholar

Fundref

Este trabalho não tem nenhum apoio financeiro

Crossmark

Technical information

Métricas

Métricas deste artigo

Vistas: 22008

Leituras dos resumos: 18539

Descargas em PDF: 3469

Métricas completas do Comunicar 27

Vistas: 914043

Leituras dos resumos: 781063

Descargas em PDF: 132980

Citado por

Citas em Web of Science

Actualmente não há citações a este documento

Citas em Scopus

Actualmente não há citações a este documento

Citas em Google Scholar

Actualmente não há citações a este documento

Baixar

Métricas alternativas

Como citar

Llorca-Díez, . (2006). Video games, markers of tendencies in the technological leisure. [Los videojuegos, marcadores de tendencias en el ocio tecnológico]. Comunicar, 27, 79-84. https://doi.org/10.3916/C27-2006-12

Compartilhar

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

Administração

Redação

Creative Commons

Este site usa cookies para obter dados estatísticos sobre a navegação de seus usuários. Se você continuar navegando, consideramos que você aceita seu uso. +info X