Ключевые слова

Film analysis, cinema, audiovisual media, audiovisual education, audiovisual teaching

Резюме

This paper tries to stress the relevance of film analysis as an essential activity for critical citizens´education, and as a necessary background to study and analyse other audiovisual media, related with cinema in expressive and narrative forms. We analyse some reasons to explain why film ananalysis is rejected, the nature of this concept. And, finally, we present an essays collection «Film analysis and watching guide».

Ссылки

BALLESTEROS, I. (2001): Cine (ins)urgente. Textos fílmicos y contextos culturales de la España postfranquista. Madrid, Fundamentos.

Link Google Scholar

BORDWELL, D. (1995): El significado del filme. Inferencia y retórica en la interpretación cinematográfica. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

BORDWELL, D.; STAIGER, J. y THOMPSON, K. (1997): El cine clásico de Hollywood. Estilo cinematográfico y modo de producción hasta 1960. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

COMPANY, J.M. y MARZAL, J. (1999): La mirada cautiva. Formas de ver en el cine contemporáneo. Valencia, Conselleria de Cultura, Educación y Ciencia de la Generalitat Valenciana.

Link Google Scholar

DELEYTO, C. (2003): Ángeles y demonios: representación e ideología en el cine contemporáneo de Hollywood. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

GUBERN, R. (1996): «El cine después del cine», en VARIOS: Historia general del cine, XII. Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

KUHN, T. (2000): La estructura de las revoluciones científicas. Madrid, Fondo de Cultura Económica.

Link Google Scholar

MATTELART, A. y NEVEU, E. (2004): Introducción a los estudios culturales. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

METZ, C. (1979): Psicoanálisis y cine. El significante imaginario. Barcelona, Gustavo Gili.

Link Google Scholar

MILLER, T.; GOVIL, N.; McMURRIA, J. y MAXWELL, R. (2005): El nuevo Hollywood. Del imperialismo cultural a las leyes del marketing. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

MITRY, J. (1978): Estética y psicología del cine, I y II. Madrid, Siglo XXI.

Link Google Scholar

MONTIEL, A. (2002): El desfile y la quietud (análisis fílmico versus historia del cine). Valencia, Generalitat Valenciana.

Link Google Scholar

PALACIO, M. (1995): «La noción del espectador en el cine contemporáneo », en VARIOS: La historia general del cine. El cine en la era del audiovisual, XII. Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

PALACIO, M. (2005): «El público en las salas», en VARIOS: Historias del cine español. A Coruña, Vía Láctea.

Link Google Scholar

SADOUL, G. (1973): Histoire générale du cinéma, VI. Paris, Denoël.

Link Google Scholar

VANOYE, F. y GOLIOT-LÉTÉ, A. (1992): Précis d´analyse filmique. Paris, Nathan.

Link Google Scholar

Fundref

Эта работа не имеет финансовой поддержки

Crossmark

Техническая спецификация

метрика

Метрики этой статьи

Просмотров: 28951

Ознакомление с аннотациями: 24844

загрузки PDF-файлов: 4107

Полные метрики 29

Просмотров: 670063

Ознакомление с аннотациями: 559928

загрузки PDF-файлов: 110135

Цитируется

Цитаты в Web of Science

Perez-Aldeguer, Santiago. Analysis for educational purposes of the movie Drumline: the musical rhythm as a tool of cohesion FORO DE EDUCACION, 2013.

https://doi.org/10.14516/fde.2013.011.015.009

Marfil-Carmona, Rafael. Critical capacity and dialogic relationship learning audiovisual and digital communication REVISTA MEDITERRANEA COMUNICACION-JOURNAL OF COMMUNICATION, 2014.

https://doi.org/10.14198/MEDCOM2014.5.1.03

Rodriguez-Hoyos, Carlos; Manrique Solana, Rafael. Disturbing minds: Cinema as a tool for personal transformation REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, 2015.

Link Google Scholar

Corral Rey, Maria-Nieves. ANALISYS ABOUT THE SOCIETY OF 'PA NEGRE' (AGUSTI VILLARONGA, 2010) Y LOS ENTORNOS RURALES AREA ABIERTA, 2016.

https://doi.org/10.5209/rev_ARAB.2016.v16.n1.46954

Amber, Diana; Domingo, Jesus. Mondays in the Sun. A social Portrait of Silenced Lives' Stories CULTURA LENGUAJE Y REPRESENTACION-REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES DE LA UNIVERSITAT JAUME I, 2016.

https://doi.org/10.6035/clr.2016.16.2

Nieves Corral Rey, M.. MANIPULATION OF THE MINDS IN INFANCY: BALADA TRISTE DE TROMPETA AND THE BOY IN THE STRIPED PAJAMAS VIVAT ACADEMIA, 2016.

Link Google Scholar

Molina Rodriguez-Navas, Pedro; Simelio Sola, Nuria; Ibarz Gelabert, Jordi. Television, Cinema and Advertising, as a Source for Past and Present Knowledge HISTORIA Y COMUNICACION SOCIAL, 2013.

https://doi.org/10.5209/rev_HICS.2013.v18.44342

Mijangos Valle, Diana Nayelly; Garcia Martinez, Veronica. La Prensa versus El Infierno: media analysis of the war against drug trafficking in Mexico QUESTION, 2013.

Link Google Scholar

Clarembeaux, Michel. Film Education: Memory and Heritage COMUNICAR, 2010.

https://doi.org/10.3916/C35-2010-02-02

Blanco Perez; Manuel;. Aesthetics and context of audiovisuals on drug trafficking in Latin America in the Netflix era CONFLUENZE-RIVISTA DI STUDI IBEROAMERICANI , 2020.

https://doi.org/10.6092/issn.20036-967/11334

Цитаты в Scopus

В настоящее время нет ссылок на этот документ

Цитаты в Google Scholar

В настоящее время нет ссылок на этот документ

Скачать

Альтернативные метрики

Как процитировать

Marzal-Felici, J. (2007). Film analysis in multiscreen era. [El análisis fílmico en la era de las multipantallas]. Comunicar, 29, 63-68. https://doi.org/10.3916/C29-2007-09

Доля

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

Администрация

Редакция

Creative Commons

Данный сайт использует куки-файлы для получения статистических данных о навигации своих пользователей. Если вы продолжите просмотр, мы считаем, что вы принимаете его использование. +info X