Ключевые слова

Film, postmodernism, audio-visual speech, poetics, hermeneutics, society of knowledge, hypertext

Резюме

In the so called «information society», film studies have been diluted in the pragmatic and technological approaching of the audiovisual speech, as well as the own fruition of the cinema has been caught in the net of DVD and hypertext. The cinema itself reacts in the face of it through complex narrative structures that take it away from the standard audio-visual speech. The function of film studies at the university education should be the reintroduction of the rejected subject of the informative knowledge by means of the interpretation of film text.

Ссылки

ADORNO, T.W. y HORKHEIMER, M. (2004): Dialéctica de la ilustración. Madrid, Trotta.

Link Google Scholar

BERNARDO, J.M. (2006): El sistema de la comunicación mediática. Valencia, Tirant lo Blanch.

Link Google Scholar

CATALÀ, J.M. (2005): La imagen compleja. La fenomenología de las imágenes en la era de la cultura visual. Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona.

Link Google Scholar

DEL RÍO, P. (1996): Psicología de los medios de comunicación: hacia el diseño sociocultural en comunicación audiovisual. Madrid, Síntesis.

Link Google Scholar

FERNÁNDEZ, C. (2004): El anverso infinito. Arte y comunicación en la era digital: del texto al hipermedia. Castellón, Universitat Jaume I.

Link Google Scholar

FOUCAULT, M. (1987): El orden del discurso. Barcelona, Tusquets.

Link Google Scholar

GÓMEZ TARÍN, F.J. (2003): «Prioridad hermenéutica en la incorporación a la enseñanza del cine y los medios audiovisuales», en VARIOS: Biblioteca on-line de Ciências da Comunicaçao (www.- bocc.ubi.pt/pag/tarin-francisco-prioridad-hermeneutica-ensenanzadel- cine.pdf).

Link Google Scholar

JAKOBSON, R. (1984): «Lingüística y poética», en Ensayos de Lingüística General. Barcelona, Ariel; 347-395.

Link Google Scholar

LOTMAN, L.M. (1978): Estructura del texto artístico. Madrid, Itsmo.

Link Google Scholar

LYOTARD, J.F. (1984): La condición postmoderna. Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

MARTÍ, J.M.; FRANQUET, R. y PÉREZ-PORTABELLA, A. (2006): «Los estudios universitarios de comunicación ante el escenario de la universalización tecnológica», en Telos, 67; 49-57.

Link Google Scholar

MARZAL, J. y GÓMEZ TARÍN, F.J. (2005): «Interpretar un film. Reflexiones en torno a las metodologías de análisis del texto fílmico para la formulación de una propuesta de trabajo», en I Congreso Internacional de Análisis Fílmico Universitat Jaume I, Ciclo de Otoño de comunicación Fundación General Complutense. Madrid (http://apolo.uji.es/fjgt/Naranja2006.pdf).

Link Google Scholar

METZ, C. (2002): «Imágenes y pedagogía», en Ensayos sobre la significación en el cine (1968-1972); vol. 2. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

PALAO, J.A. (2004): La profecía de la imagen-mundo. Para una genealogía del paradigma informativo. Valencia, IVAC.

Link Google Scholar

PALAO, J.A. y CRESPO, R. (2005): Guía para ver y analizar «Matrix». Valencia, Nau LLibres/Octaedro.

Link Google Scholar

POPPER, K.R. (2005): Conocimiento objetivo. Madrid, Tecnos.

Link Google Scholar

RYAN, M.L. (2004): Narración como realidad virtual. La inmersión y la interactividad en la literatura y en los medios electrónicos. Barcelona, Paidós.

Link Google Scholar

VATTIMO, G. y ROVATTI, P.A. (Eds.) (1988): El pensamiento débil. Madrid, Cátedra

Link Google Scholar

Fundref

Эта работа не имеет финансовой поддержки

Crossmark

Техническая спецификация

метрика

Метрики этой статьи

Просмотров: 24929

Ознакомление с аннотациями: 21191

загрузки PDF-файлов: 3738

Полные метрики 29

Просмотров: 738187

Ознакомление с аннотациями: 623016

загрузки PDF-файлов: 115171

Цитируется

Цитаты в Web of Science

Molina Rodriguez-Navas, Pedro; Simelio Sola, Nuria; Ibarz Gelabert, Jordi. Television, Cinema and Advertising, as a Source for Past and Present Knowledge HISTORIA Y COMUNICACION SOCIAL, 2013.

https://doi.org/10.5209/rev_HICS.2013.v18.44342

Garcia Ochoa, Santiago. The film iconology in Spanish academic world LINO - REVISTA ANUAL DE HISTORIA DEL ARTE, 2016.

Link Google Scholar

Velez; Alina;. The language of colour. Applying cinematographic colour semiotics in classroom EARI-EDUCACION ARTISTICA-REVISTA DE INVESTIGACION , 2019.

https://doi.org/10.7203/eari.10.14145

Aybar-Cabezudo, O.; Espinoza-Robles, L.; Gallardo-Echenique, E.;. COMEDY AS A SUCCESS FORMULA IN PERUVIAN CINEMA 14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020) , 2020.

Link Google Scholar

García Ochoa; Santiago;. La trama de la comunicación , 2017.

Link Google Scholar

Цитаты в Scopus

В настоящее время нет ссылок на этот документ

Цитаты в Google Scholar

В настоящее время нет ссылок на этот документ

Скачать

Альтернативные метрики

Как процитировать

Palao-Errando, J. (2007). Sequential literacy: the teaching of cinema in the age of audio-visual speech. [Alfasecuencialización: la enseñanza del cine en la era del audiovisual]. Comunicar, 29, 87-93. https://doi.org/10.3916/C29-2007-13

Доля

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

Администрация

Редакция

Creative Commons

Данный сайт использует куки-файлы для получения статистических данных о навигации своих пользователей. Если вы продолжите просмотр, мы считаем, что вы принимаете его использование. +info X