关键词

Cinema, lightning, iconic representation, symbolism, denotative/connotative elements, intentions

摘要

In the very beginnings of the cinema lightning was used as a simple means of help to carry out the stories set up by script writers. As time passed, it became a relevant element of expression, and at times, it becomes so important that it can modify receptive as well as emotional attitudes in the receptor/spectator, lightning is an element in itself able to encourage emotions. As a symbol, lightning represents knowledge.

参考资料

ARGULLOL, R. (1985):Tres miradas sobre arte. Barcelona, Icaria.

Link Google Scholar

GUBERN, R. y OTROS (1995): Historia del cine español. Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

HEREDERO, C. (1994): El lenguaje de la luz. Entrevista con directores de fotografía del cine español. 24º Festival de Cine de Alcalá de Henares.

Link Google Scholar

LINÁS, F. (1989): Directores de fotografía del cine español. Madrid, Filmoteca Española, ICAA, Ministerio de Cultura.

Link Google Scholar

MITRY, J. (1990): La semiología en tela de juicio (cine y lenguaje). Madrid, Akal.

Link Google Scholar

ROMAGUERA, J. y ALSINA, H. (1989): Textos y manifiestos del cine. Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

TOLAN, G. (1941): «El cameraman cinematográfico», en Theatre Arts. Nueva York, septiembre.

Link Google Scholar

Fundref

这项工作没有任何财政支持

Crossmark

技术信息

度量

这篇文章的度量

浏览次数: 29790

对摘要的解读: 24427

PDF下载: 5363

的全部指标 18

浏览次数: 806399

对摘要的解读: 695322

PDF下载: 111077

被引用

引述 Web of Science

目前没有引用这个文件

引述 Scopus

目前没有引用这个文件

引述 Google Scholar

目前没有引用这个文件

下载

替代指标

如何引用

Gutiérrez-San-Miguel, B. (2002). La luz como elemento expresivo de la narrativa audiovisual. Comunicar, 18, 101-110. https://doi.org/10.3916/C18-2002-16

分享

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

行政管理

编辑部

Creative Commons

本网站使用cookies来获取用户导航的统计数据。如果您继续浏览,我们认为您接受其使用。 +info X