Keywords

Movies, television, audience or vierwers, tendencies

Abstract

To the first years of the decade from the seventy, the movies only had had a channel of valid distribution: the film room. Inside the commercial television programming was al margin of the general offering. Even, to early fifties, the large studies of Hollywood refused to sell or rent its movies. Nevertheless, little by little, an important change in the commercial politics of the film industry has been produced. At present are projected great quantity of movies by television, and it has not supposed the sinking of the movies. In Spain the movies is considered as a well cultural one that should be protected, and the television networks should invest part of their benefits in the film production.

References

ÁLVAREZ, J.M. (1993): La industria cinematográfica en España (1980–1991). Madrid, Ministerio de Cultura / Fundesco.

Link Google Scholar

ARNHEIM, R. (1990): El cine como arte. Barcelona, Paidós Estética.

Link Google Scholar

BENAVENT, F.M. (2000): Cine español de los noventa. Diccionario de películas, directores y temático. Bilbao, Mensajero, S.A.

Link Google Scholar

CAPARROS, J.M. (1990): Introducción a la historia del arte cinematográfico. Madrid, Rialp, S.A.

Link Google Scholar

CAPARROS, J.M. (1999): Historia crítica del cine español (Desde 1897 hasta hoy). Barcelona, Ariel, S.A.

Link Google Scholar

CONSEJERIA DE EDUCACIÓN Y CULTURA DE LA COMUNIDAD DE MADRID. (1994): Las relaciones entre el cinema y la televisión en España y otros países de Europa. Madrid, Egeda.

Link Google Scholar

COSTA, J., HEREDERO, C. y OTROS (1996): Historia General del Cine. Vol X. Estados Unidos (1955 – 1975). Madrid, Cátedra.

Link Google Scholar

ENCISO, L. M.; GARCÍA, L. y OTROS (2000): Las generaciones del cine español. Madrid, España Nuevo Milenio.

Link Google Scholar

FERNÁNDEZ, V. (1998): El cine y su público en España. Un análisis económico. Madrid, Fundación Autor.

Link Google Scholar

GARCÍA, M. (1988): Historia del Cine. Vol VI. El séptimo arte hoy. Madrid, Sarpe.

Link Google Scholar

GUBERN, R. (2000): Historia del cine. Barcelona, Lumen.

Link Google Scholar

MINISTERIO DE CULTURA (1997): REAL DECRETO 7/1997, de 10 de enero de estructura orgánica y funciones del Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales.

Link Google Scholar

MINISTERIO DE CULTURA (2002): LEY de fomento y promoción de la cinematografía y el REAL DECRETO regulador de la Ley, de 14 junio de 2002.

Link Google Scholar

MINISTERIO DE CULTURA Y DEL MINISTERIO DE INDUSTRIA, TURISMO Y COMERCIO (2004): REAL DECRETO 1652/2004, de 9 de julio, por el que se aprueba el Reglamento que regula la inversión obligatoria para la financiación anticipada de largometrajes y cortometrajes cinematográficos y películas para televisión, europeos y españoles.

Link Google Scholar

Fundref

This work has no financial support

Crossmark

Technical information

Metrics

Metrics of this article

Views: 0

Abstract readings:

PDF downloads:

Full metrics of Comunicar 25

Views: 0

Abstract readings:

PDF downloads:

Cited by

Cites in Web of Science

Currently there are no citations to this document

Cites in Scopus

Currently there are no citations to this document

Cites in Google Scholar

Currently there are no citations to this document

Download

Alternative metrics

How to cite

Moreno-Torres, L. (2005). Cinema and television: the dangerous friendships. [Cine y televisión: Las amistades peligrosas]. Comunicar, 25. https://doi.org/10.3916/C25-2005-102

Share

           

Oxbridge Publishing House

4 White House Way

B91 1SE Sollihul United Kingdom

Administration

Editorial office

Creative Commons

This website uses cookies to obtain statistical data on the navigation of its users. If you continue to browse we consider that you accept its use. +info X